Ducato pakettiauto

Alk. 30 990 €
FIAT

Ominaisuudet

Tavaratila: jopa 17 m3
Kantavuus: jopa 1655 kg
Saatavana olevat versiot: yli 2.000

Työelämä muuttuu koko ajan. Tehokkuus, tekniikka, luotettavuus ja vankkuus ovat perustavaa laatua olevia ominaisuuksia, mutta tarvitaan myös joustavuutta, mukavuutta ja tyyliä. Ducato on ihanteellinen ajoneuvo jatkuvasti muuttuvaan työelämään. Se on helposti käsiteltävä, varma ja valmis auttamaan sinua jokaisessa haasteessa mukautuen aina tarpeisiisi.

Ulkopituus: 4693 – 6363 mm
Ulkokorkeus: 2254 – 2779 mm
Tavaratilan tilavuus: 8 – 17 m3
Pituus: 2670 – 4070 mm
Korkeus: 1662 – 2172 mm
Takaoven leveys: 1562 mm
Tavaratilan ala- ja yläreunan korkeus (tyhjänä): 535 mm
Massa: 3500 kg

Ulkoasu

Tutustu Ducatoon

Keula 4 osiossa

Uusi puskuri muodostuu kolmesta erikseen irrotettavasta osasta ja säleiköstä, jotta mahdollistetaan nopea ja taloudellinen huolto. Puskurin muoto takaa parhaan mahdollisen suojan. Säleikkö on saatavilla metallinharmaana tai mustana.

Lämpöä heijastava tuulilasi

Lisävarusteena on saatavilla kaksikerroksinen Solex-lasinen tuulilasi, joka sisältää metallioksideja ja joka vähentää huomattavasti UV-säteilyä ohjaamon sisällä parantaen sisätilojen mukavuutta. Lisäksi sen avulla voidaan pienentää aurinkoisten päivien kulutuslukuja vähentämällä ilmastoinnin kompressorin käyttöä.

Askelmat

Ducaton tavaratilaan pääsyä on helpotettu kahdella, automaattisesti sisään vedettävällä askelmalla, toinen takaosassa ja toinen sivulla. Molemmat askelmat on päällystetty liukumattomalla alumiinilla ja ne kantavat jopa 150 kg.

Jarrujärjestelmä

Jarrujärjestelmää on kehitetty ja tehostettu, jolloin suorituskykyä ja kestävyyttä on saatu parannettua samalla kun melua on vähennetty.

Jousitukset

Saatavilla jopa 7 eri tyyppistä jousitusvaihtoehtoa:

-1 jousitus yksilehtisellä jousella
-1 “comfort”-jousitus yksilehtisellä jousella ja kallistuksenvakaajalla
-1 jousitus kaksilehtisellä jousella
-2 jousitusta kaksilehtisellä jousella, lisätty korkeus ja kallistuksenvakaaja, saatavilla myös 2 500 kg:n kuormituksella taka-akselille
-1 jousitus komposiittimateriaalista, joka sallii 15 kg:n painonalennuksen, lisätyllä korkeudella ja kallistuksenvakaajalla
-1 automaattisesti tasoittuva ilmajousitus, saatavilla myös versiona air-comfort raskaaseen käyttöön tarkoitetuille versioille

Takakamera

5″ näytöllä varustettu takakamera aktivoituu, kun peruutusvaihde kytketään päälle. Takakameran avulla auton ohjaus on helpompaa ja turvallisempaa.

Pysäköintianturit

Ultraääniset pysäköintianturit aktivoituvat peruutusvaihde kytkettynä ja katkonainen äänimerkki varoittaa kuljettajaa lähestyvästä esteestä.

Vahvistettu runko

Auton pääosien, kuten korin ja liikkuvien osien, tukevuutta, kestävyyttä ja luotettavuutta on parannettu.

Sähköisesti taittuvat peilit

Kaksiosaiset taustapeilit takaavat panoraamanäkymän taakse. Ne ovat helpot käyttää, sillä niitä voidaan säätää ja taittaa sähköisesti auton sisältä.

 

Moottorit

Jokaiseen tehtävään sopiva moottori; 2,3L Multijet Diesel- tai 3,0L NaturalPower CNG/bensiinimoottori,
pieni polttoaineenkulutus, vähäiset päästöt, dynaaminen ja ympäristöystävällinen.

Kuusivaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi 140-180hv dieselmoottoreiden yhteyteen
on saatavilla markkinoiden edistyksellisin 9-vaihteinen automaattivaihteisto.

120 MultiJet: Teho: 120 hv (88 kW) 2.750 rpm, vääntömomentti 320Nm 1.400rpm
140 MultiJet: Teho: 140 hv (96 kW) 3500 k/min, vääntömomentti 350Nm 1.400rpm
160 MultiJet: Teho: 160 hv (110 kW) 3500 k/min vääntömomentti MT 380Nm, AT 400Nm 1.400rpm
180 MultiJet: Teho: 178 hv (130 kW) 3500 k/min vääntömomentti MT 400Nm, AT 450Nm 1.400rpm

140 NaturalPower Teho: 136 hv (100 kW) 3500 k/min vääntömomentti MT 350Nm 1.500-2.700rpm

 

Turvallisuus

Ducato tarjoaa optimaalista turvallisuutta ja suorituskykyä, sillä se on varustettu kaikkein kehittyneimmillä valvonta- ja turvatekniikoilla.
Traction+

Traction+ on innovatiivinen vedonhallintajärjestelmä, joka lisää ajoneuvon pitoa liukkaissa ajo-olosuhteissa. Yhden vetävän pyörän pidon ollessa heikko, ESC:n ollessa käytössä, järjestelmä havaitsee luiston ja jarruttaa siirtäen vetoväännön paremmin pitävään pyörään. Tämä varmistaa parhaan mahdollisen ohjattavuuden ja suuntavakauden.

Hill Descent Control

Sallii ajamisen alamäkeen jopa 50 % kaltevuuteen saakka käyttämättä jarru- tai kaasupoljinta, jolloin kuljettaja voi keskittyä yksinomaan ajamiseen.

Kaistavahti (LDWS, Lane Departure Warning System)

Kaistanvaihdon varoitusjärjestelmä kykenee päättelemään, mikäli ajoneuvo on poistumassa ajokaistaltaan, myös huonoissa näkyvyysolosuhteissa. Vaaran uhatessa äänimerkki ja näkyvä varoitusmerkki varoittavat kuljettajaa välittömästä vaaran mahdollisuudesta.

Liikennemerkkien tunnistus (TSR, Traffic Signs Recognition)

Käyttämällä ajoneuvossa olevaa kameraa, TSR avustaa kuljettajaa tunnistaen nopeusrajoitusta koskevat ja ohituksen osoittavat liikennemerkit näyttäen ne mittaritaulunäytöllä kuljettajan varoittamiseksi.

Pitkien ajovalojen tunnistus (High Beam Recognition)

Hallitsee ajovalojen kytkeytymistä päälle ja pois, lisäten näkyvyyttä ja vähentäen häikäistymisvaaraa yöajon aikana, tunnistaen automaattisesti vastaantulevat ajoneuvot.

Sade- ja hämäräanturi

Sadeanturi toimii sateen voimakkuuden mukaan aktivoiden tuulilasinpyyhkimet sekä säätämällä niiden nopeuden. Hämäräanturi aktivoi automaattisesti lähivalot kun ulkovalo on riittämätön.

Vakionopeudensäädin ja nopeudenrajoitin

Vakionopeudensäätimen avulla voidaan asettaa ja säilyttää ajonopeus vakaana. Nopeudenrajoittimen avulla voidaan asettaa maksimiajonopeus, lisäten turvallisuutta ja vähentäen liikennerikkomusten vaaraa. Painamalla kaasupolkimen pohjaan kuljettaja voi ylittää asetetun rajan ohitustilanteessa.

TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)

Valvoo jatkuvasti renkaiden painetta osoittaen mahdolliset pudotukset suoraan mittaritaulunäytöllä.

ESC (Electronic Stability Control)

ESC ottaa automaattisesti hallinnan hätätilanteissa, esimerkiksi yllättävissä esteen väistötoimenpiteissä. Se valvoo sivuttaiskiihtyvyyttä, nopeutta, pitoa ja ohjauskulmaa. Se työstää tiedot ja tarpeen mukaan säätää moottorin vääntöä ja jarrujärjestelmää, jotta ajoneuvo saadaan palautettua täydellisen vakaisiin olosuhteisiin.

Roll Over Mitigation

ESC:n lisäominaisuus, joka suurilla nopeuksilla estää riskitilanteet, joissa kaatumisvaara on suurempi sekä alhaisilla nopeuksilla vähentää pituuskallistusta.

Mäkilähtöavustin (Hill Holder)

Ylämäkilähdöissä laite pitää ajoneuvon jarrutettuna estäen taaksepäin rullaamisen käsijarrua käyttämättä. Jarrun vapautus tapahtuu automaattisesti.

Load Adaptive Control

ESC-järjestelmään integroidun järjestelmän tehtävänä on tunnistaa ajoneuvon kuormitusolosuhteet ajon aikana, erityisesti ajoneuvon massa ja massakeskipisteen sijainti. Näiden parametrien vaihdellessa, järjestelmä laskee ja ilmoittaa uudet kalibroinnit ja uudet väliintulorajat toiminnoille ABS, ASR, ESC ja Roll Over Mitigation, jotta ne toimivat aina mahdollisimman tehokkaasti.